Eilen käytiin lääkärillä ja verikokeissa Neidin syömiseen liittyen. Olin aika hämmentynyt kun lääkäri ensin suositteli imetyksen lopettamista. Hänen mielestään vauva on saanut päähänsä, että täyttää itsensä rintamaidolla, jota tietää saavansa kun ei syö sosetta. Lääkäri kyseli myös äidin mielipidettä asiaan, ja kun sain soperreltua, että vuoden ikään olin ajatellut imettää, niin hän ehdotteli sitten että tytön ruokiin lisätään öljyä + vastiketta. Näin on nyt tehty tänään, ja Renki antoi osittain vastiketta kun olin töissä. Kyllä mä varmaan tyhmä oon, mut pahalta tuntuu. Jospa se tästä... Ruokapäiväkirjaa pidetään kolme päivää.

Toissapäivänä oli Neidillä suussaan tällainen, kun tulin töistä:
1373828.jpg

Jo odotusaikana sanoin että semmosta tuttia ei hankita. HMPH!

Myös Isäntä kannattaa samaa joukkuetta:
1373830.jpg
Hän on myös hyvin innostunut kaikista vaatteistaan...

Seuraavassa minä ja Neiti Ruipelo
1373834.jpg

Ei muuten sujunut se verikoekaan ihan ongelmitta: laborantti tökki, tökki ja kaiveli, ja totesi jo että nyt tais raapasta luutakin... Toisesta kädestä sitten onnistui heruttamaan kolme putkellista verta. Tänään kuulin että lapsen verikoe pitäs ottaa niin, että puristaa suonen ympärillä olevan ihon sormien väliin, eikä rääkätä tökkimällä. Tiedänpähän ens kerralla neuvoa!!! Uskositkos muuten et Neidillä on 28 vuotta vanha haalari tuossa kuvassa... :)